Programowanie i robotyka
Robotyka LEGO Spike Prime
Nauczyciel

Tomasz Wysocki

Ilość:

5

Oceny kursantów:

Zapraszamy na wyjątkowy kurs z LEGO Spike Prime, który odbywać się będzie w pięciu spotkaniach co dwa tygodnie, z pominięciem świąt i dni wolnych. Zajęcia odbywają się w sali 207.

Grupa młodsza (6-7 lat) Kurs dedykowany dla młodszych dzieci w wieku 6-7 lat, gdzie uczestnicy poznają podstawy działania czujników, silników oraz mechaniki. Podczas zajęć dzieci będą rozwijać swoje umiejętności konstrukcyjne i programistyczne poprzez interaktywną zabawę z robotami. Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 17:00 i trwają do 18:30.

Grupa starsza (8-14 lat) Grupa starsza (8-14 lat) przygotowuje się do międzynarodowego konkursu First Lego League. Uczestnicy będą pracować nad zaawansowanymi projektami, ucząc się programowania, projektowania robotów oraz strategii konkursowych. Zajęcia dla tej grupy odbywają się od godziny 18:30 do 20:00.

Kurs oferuje kreatywną naukę przez zabawę, rozwijając umiejętności techniczne i logiczne myślenie, jednocześnie budując współpracę w grupie.

Czas trwania: 5 spotkań, co dwa tygodnie
Miejsce: Sala 207
Grupa młodsza: 6-7 lat (godz. 17:00 – 18:30)
Grupa starsza: 8-14 lat (godz. 18:30 – 20:00)


Spotkanie 1: Wprowadzenie do LEGO Spike Prime

  • Cel: Zapoznanie uczestników z zestawami LEGO Spike Prime i podstawami programowania robotów.
  • Grupa młodsza:
    • Omówienie podstawowych komponentów zestawu: czujniki, silniki, klocki.
    • Proste ćwiczenia z montażu i sterowania robotem (np. poruszanie robotem).
  • Grupa starsza:
    • Przegląd komponentów i oprogramowania LEGO Spike Prime.
    • Omówienie zasad FIRST LEGO League (dla starszej grupy).
    • Pierwsze kroki w programowaniu robota, wprowadzenie do blokowego kodowania.

Spotkanie 2: Czujniki i Silniki w Działaniu

  • Cel: Nauka działania czujników i silników oraz ich zastosowania w robotach.
  • Grupa młodsza:
    • Praca z czujnikiem odległości: nauka reakcji robota na przeszkody.
    • Zadanie: Zbudowanie robota, który zatrzymuje się przed przeszkodą.
  • Grupa starsza:
    • Głębsza analiza czujników (odległości, kolor, siła nacisku).
    • Projektowanie i programowanie robota reagującego na zmieniające się otoczenie.

Spotkanie 3: Mechanika i Budowanie Stabilnych Konstrukcji

  • Cel: Poznanie zasad mechaniki, budowanie stabilnych konstrukcji.
  • Grupa młodsza:
    • Budowanie stabilnych robotów, które mogą się poruszać po różnych nawierzchniach.
    • Ćwiczenia z użyciem silników do napędzania konstrukcji.
  • Grupa starsza:
    • Zastosowanie przekładni i dźwigni w robotyce.
    • Projektowanie stabilnych robotów do bardziej skomplikowanych zadań.

Spotkanie 4: Rozwiązywanie Problemów i Optymalizacja Projektów

  • Cel: Nauka optymalizacji kodu i konstrukcji robotów.
  • Grupa młodsza:
    • Modyfikowanie i ulepszanie dotychczasowych konstrukcji.
    • Zadanie: Tworzenie prostych programów, które usprawniają działanie robota.
  • Grupa starsza:
    • Praca nad zadaniami konkursowymi (FIRST LEGO League).
    • Ulepszanie konstrukcji i programów w celu osiągnięcia lepszej wydajności robota.

Spotkanie 5: Testy i Prezentacja Projektów

  • Cel: Podsumowanie nauki, prezentacja i testowanie własnych projektów.
  • Grupa młodsza:
    • Prezentacja robotów, które dzieci zbudowały i zaprogramowały w trakcie kursu.
    • Zawody: prosty tor przeszkód dla robotów.
  • Grupa starsza:
    • Testowanie robotów pod kątem zadań konkursowych.
    • Symulacja konkursu FIRST LEGO League.
    • Omówienie postępów, wspólna ocena projektów.

Cele kursu:

  • Rozwijanie umiejętności technicznych i logicznego myślenia.
  • Nauka programowania w sposób przyjazny i interaktywny.
  • Budowanie współpracy w grupie i kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów.
  • Przygotowanie starszych uczestników do konkursów, takich jak FIRST LEGO League.

Materiały: Zestawy LEGO Spike Prime, komputery/tablety do programowania robotów.

Tomasz Wysocki,

Dynamiczny i zaangażowany specjalista w dziedzinie edukacji i nowoczesnych technologii. Od wielu lat związany z branżą edukacyjną, z pasją prowadzi zajęcia z robotyki i programowania dla dzieci i młodzieży, wykorzystując zaawansowane zestawy LEGO Spike Prime i Arduino Education. Jego misją jest inspirowanie młodych umysłów do rozwijania umiejętności technicznych i kreatywności poprzez interaktywne, praktyczne projekty. Dzięki szerokiej wiedzy i doświadczeniu, Tomasz przygotowuje młodzież do prestiżowych konkursów, takich jak First Lego League.

Poza pracą z dziećmi, Tomasz aktywnie angażuje się w rozwój lokalnych inicjatyw technologicznych w Płocku, jako członek zarządu Stowarzyszenia Academia Economica organizuje warsztaty i wydarzenia promujące naukę programowania i nowych technologii wśród młodszych pokoleń. Jest ceniony za swoją charyzmę, otwartość i umiejętność przekazywania wiedzy w sposób przystępny i inspirujący.

Ponadto pracuje jako nauczyciel w informatyki i robotyki w Liceum Ogólnokształcące im. Władysława Jagiełły oraz nauczyciel przedmiotów zawodowych w Mazowieckim Technikum Innowacji. 

370 zł
400 zł
- 8 %
  • Wykładowca : Tomasz Wysocki
  • Ilość godzin :5
  • Czas trwania:10 godzin lekcyjnych
  • Grupa:maks 14 osób
  • Online:tak

Zapisz się już dziś na nasze najlepsze kursy programowania w Python!