Terminy zajęć:
Godziny 13.00-15.00, Jagiellonka, sala 206,
Sezon pierwszy:
19 X, 9 XI, 23 XI, 7 XII, 21 XII
Sezon drugi:
11 I, 25 I, 29 II, 14 III, 28 III
Sezon trzeci:
18 IV, 9 V, 23 V, 6 VI, 20 VI (turniej z programowania z nagrodami), 5 IX
Koszt Zajęć: 340 zł za sezon.
Programowanie w języku Python w świecie gry Minecraft dla dzieci.
Minecraft to gra, na której punkcie pozytywnie zwariowały już miliony dzieci na całym świecie. Warsztaty Academia Robotica - Tomasz Wysocki przenoszą dzieci w świat Minecrafta jednocześnie pozwalając zrozumieć zawiłe zagadnienia programowania.
Zbudowanie pałacu w mgnieniu oka? Zaprojektowanie własnej, zmieniającej kolory podłogi do tańca disco? W świecie Minecraft dzięki sile języka programowania Python dzieci zrobią to wszystko i jeszcze więcej... Python to język używany przez miliony początkujących i zawodowych programistów!
Warsztaty zaczynają się od krótkich, prostych lekcji Pythona, co następnie wykorzystywane jest do modyfikowania świata Minecraft. Możliwości są nieograniczone... można programować mini-gry, kopiować całe budynki i tworzyć diamenty...
Podczas warsztatów Academia Robotica - Tomasz Wysocki będziemy pisać programy, które:
Niezależnie od tego, czy dziecko jest fanem czy nowicjuszem Minecrafta, ujrzy go w nowym świetle, jednocześnie ucząc się podstaw programowania. Dzięki sile języka programowania Python ręczne sterowanie czy budowanie to już przeszłość.
Warsztaty przygotowane zostały przez Tomasza Wysockiego - miłośnika programowania i nauczyciela w prestiżowych płockich liceum ogólnokształcącym. Zajęcia spełniają najwyższe międzynarodowe standardy w programowaniu oraz zagadnienia szkoły Microsoft Education.
Zakres wiedzy zdobytej przez ucznia po ukończeniu całego cyklu Warsztatów:
1. Znajomość podstawowych komend języka Python.
2. Umiejętność ustalenia pozycji elementu w przestrzeni trójwymiarowej.
3. Umiejętność wykonania operacji na tekstach: łączenie, wyświetlanie, kasowanie itd.
4. Znajomość podstawowych typów danych – tekstowe i liczbowe.
5. Znajomość instrukcji warunkowych i umiejętność wykorzystania ich w praktyce.
6. Znajomość pętli i jej zastosowania.
7. Umiejętność wykorzystania listy w programowaniu.